Junioravdelingen

Optimist & Windsurfing

Sesongen 2017 står like foran døren.

Opplegget begynner å falle på plass med både nye og gamle trenere på plass samt nytt materiell. Dette håper vi skal bidra til at alle igjen finner seg vel til rette i vår flotte seilforening.

Årets trenere er:

Optimist NC – Karianne Fånn Jårvik og Andreas Hjellestad

Brett NC – Alexander Dahl Høgheim

Optimist Mellomgruppe – Andrea Skaaland

Brett Mellomgruppe – Karol Franz

Nybegynnergruppe – Jenny Andresen

Lady/Dudes – Selvorganiserende

Treningsdager blir som følger:

Optimist NC – Torsdager + Samlinger/NC – i tillegg blir der sikker masse aktivitet avtalt underveis

Brett NC – Tirsdager + onsdager + NC/samlinger – i tillegg blir der sikker masse aktivitet avtalt underveis

Mellomgruppen Optimist – Torsdager i tillegg oppfordres mellomgruppen til å seile på tirsdagsseilasene.

Mellomgruppen Brett – Onsdager – i tillegg oppfordres mellomgruppen til å seile på tirsdagsseilasene.

Nybegynner – Tirsdager. Seiler Optimist/Brett/Storbåt etc etter det trener velger.

Lady/Dudes – Onsdager – selvorganiserende, men kan benytte utstyr fra BS. De oppfordres også til å stille på tirsdagsregattaer J

Foreldre – Vi vil forsøke å ha aktivitet i storbåt for foreldre enkelte treningsdager når barna er på vannet. Dette både for å skape samhold, men også gi en introduksjon til seilingens gleder for helt nye.

Viktige datoer frem mot sesongstart blir:

1-2 April – Helg på Glesvær

Denne helgen inviterer Bergens Seilforening til en sosial sammenkomst på Glesvær på Sotra. Formålet med turen er å bli bedre kjent med både seilere og foreldre samt å presentere/diskutere opplegget for sesongen 2017. Kostnadene med overnatting blir dekket av BS. Vi satser på å ha plass til alle. Vennligst meld tilbake om dette er av interesse til kontor@bergens-seilforening.no

21 April

Denne fredagen satser vi på å ha en liten stand utenfor Blomsterdalen senter der vi vil reklamere for seilsporten. Hovedfokus blir å invitere nybegynnere med på Superseil helg.

5-6 Mai – Superseil

Denne helgen vil vi forsøke et nytt konsept med intensiv seiling i 2 dager for nybegynnere. De vil få forsøke både brett og jolle og kanskje litt storbåt også. De som synes seiling er TOPP etter denne helgen blir med videre i nybegynnergruppen.

Velkommen til alle

Treningstider

Nybegynnergrupper

Mellomgrupper