Seilsportliga 2024

Ønsker du å delta i seilsporstligaen 2024 ?

Vi jobber nå med å sette sammen årets lag, her er foreløpig ingen ting avgjort  så det er bare å melde interesse, enten du er enslig  utøver eller representerer flere som kan stille. Klubben  kan stille med inntil åtte seilere som blir tatt ut blant foreningens medlemmer, hvor av fire seiler av gangen. Alle som seiler, må være medlem av foreningen de seiler for. Det er opp til hver enkelt seilforening om de ønsker å bruke et fast lag gjennom hele sesongen, eller om de ønsker ulike lag for hvert stevne. Mannskapet kan skiftes ut mellom hver seilas. En utøver kan bare seile for en klubb per år.

I 2024 kommer det første ligastevnet til å bli arrangert i Bergen , og i den forbindelse blir det arrangert treningsopplegg i båtene fra begynnelsen av april og frem til stevnet  finner sted 11. og 12. Mai. Dette blir en enestående anledning for å teste både båter og format .

Treningsopplegget blir tilgjengelig for alle, også dem som ikke ønsker å delta i seilsportsligaen. Her håper vi at mange ønsker å bruke anledningen. Vi ønsker å bygge et konsept som når mange, og som kan lokke flere til å seile.

Erfaringene så langt med Seilportsligaen  har vært overveldende positive. Båten er utfordrende, solid og de begeistrer både unge og gamle seilere. Mange Seilforeninger har fulgt opp med kjøp av egne J/70-er som de benytter til egne, lokale ligakonkurranser. Den norske J70 flåten teller ca 45 båter.Les mer seilsportsligaen

Vi ber alle som er interessert i å delta i trening, regatta, eller med organisering om å melde sin interesse her: Registrering

Dette håper vi kan bli et kjekt tiltak som bringer mye  seilglede til  både unge og gamle.