Stord Rundt og Sunnhordaland Race 2017

Bergens Seilforening og Stord Seilforening har gleden av å invitere til de tradisjonsrike Stord Rundt og Sunnhordland Race regattaene. Det blir en minnerik helg der seiling, konkurranse og sosialt samvær står i sentrum.

Premieutdeling på seilerfesten i Leirvik by om lørdagen.

Tid og sted

Starten går fredag 9. juni på nordsiden av Korsfjorden, øst for Bjelkarøy kai, og første varselsignal vil bli gitt kl. 18.00. Målgang er i Leirvik. Søndagens regatta fra Leirvik til Bekkjarviksundet representerer avsluttende regatta i Stord Rundt 2017 samtidig som leggen utgjør Sunnhordland Race. Første varselsignal gis klokken 10.00 søndag.

Påmelding

Kan foretas innen 6.6.2017 på regattaens hjemmeside ved å følge linken her. Startkontigenten på kr 450,- dekker både Stord Rundt og Sunhordaland Race.

Det er i utgangspunktet satt opp følgende klasseinndeling:

• NOR Rating uten spinnaker
  • NOR Rating Double-handed
  • NOR Rating 0,920 og lavere
  • NOR Rating 0,921 til og med 0,984
  • NOR Rating 0,985 og høyere
  • Turklasse

Dersom en båt mangler gyldig NOR Rating målebrev blir den plassert i Tur-klassen hvor målebrev ikke er påkrevd.

Seilerfest

Årets seilerfest med premieutdeling for sørgående legg finner sted på Sjøhuset, ”vegg i vegg” med havnen. Husk å melde på korrekt antall deltagere på festen. Dette gjøres (og kan endres) på Seilmagasinets påmeldingsside. Mat serveres kl 20.00, dørene åpner kl 19.30. Betaling kr 175,- for mat ved entré.

Havneplasser

Havnevesenet har tilbudt gratis havneplass i Leirvik. Det må betales for eventuell bruk av strøm. Strøm betales til Sjøhuset. Det forutsettes at Havnereglementet blir fulgt og at det er ro og orden i havnen. Alt opphold og ferdsel i havnen skjer på eget ansvar. For deltakere som trenger havneplass fra torsdag til fredag tilbyr Bergens Seilforening gratis plass ved hovedkaien. Send en ”bestilling” til post@bergens-seilforening.no

Lenke til regattasiden: https://www.sailracesystem.no/regatta?regatta=2711

Arrangementskomiteen