Mynteviksmesterskap for Coming Stars

seilingsbestemmelser

Våre håpefulle Coming Stars skal selvfølgelig få sin egen regatta under årets NM. Seilasene vil foregår på Mynteviken som er et beskyttet område på de fleste vindretninger.

Avhengig av antall deltakere blir det muligens en klasse for NC seilere og en klasse for de ferskeste. For at alle skal ha lave skuldre og smil om munnen vil tidplanen for seilasen bli tilpasset slik at man har briefing og drar ut etter at alle andre har forlatt kaianlegget. På samme måte vil vi tilstrebe å la Coming Stars være ferdig før alle andre kommer tilbake.

Pga dette vil tidsplanen være litt rund i kanten. Mer detaljert info vil bli slått opp på oppslagstavlen i Bergens Seilforening.

Foreløpig plan:

Fredag 12/8

Kl 11-17:  Trening.  Møter seilklar kl 11 med matpakke. Det blir 2 økter. Ta med badetøy. Hvis været tillater det blir det lunsj på fjorden og kanskje litt bading

Lørdag 13/8

Briefing kl 11. Start kl 12

Søndag 14/8

Briefing kl 11. Start kl 12

Premiering
Alle seilere vil få premier.

De seilforeningene som stiller med 4 seilere eller mer må også stille med sikringsbåt/mannskap+ VHF.

Sikringsbåt og andre henvendelser meldes til: Cecilie_lind@hotmail.com