BergenCup 2017

Seilingsbestemmelsene finnes her

Bergens Seilforening og RAN har den glede å ønske alle landets Optimist, Laser, BIC og RS:X seilere velkommen til Bergencup 2017. Vi håper at så mange som mulig vil komme fra fjern og nær for å kjempe en ærlig kamp på banene samt ha en hyggelig opplevelse i BS’ flotte anlegg.

Arrangementet vil bli avholdt med Bergens Seilforening som base for all aktivitet. Seilasene vil som vanlig foregå på Raunefjorden og Korsfjorden.

På vegne av RAN og Bergens Seilforening ønsker vi dere alle velkommen til Bergencup 2017!

Påmelding, kunngjøring og egenerklæring

Meld på her

Kunngjøring

Kunngjøringen finnes her

Seilingsbestemmelser

Seilingsbestemmelsene finne her

Egenerklæring Optimist

Last ned egenerklæringen her

Overnatting

For å gi alle en god mulighet til å ordne overnatting tidlig har vi inngått en avtale med Thon Hotels. Thon Hotel Bergen Airport ligger ca 5 minutter unna med bil. Bruk Thon-linken på denne siden til å bestille. Da vil man få idrettspris  for dobbeltrom pr døgn. I tillegg kan der settes inn ekstra seng mot et lite tillegg.

Hvis dere bestiller vi tlf eller mail oppgi denne denne koden : THC212

Lønningsstrand Leirsted er en leirskole med plass til mange. Hvis store gjenger ønsker å bo sammen kan dette være et alternativ.

Praktisk info

Parkering

• Parkeringsmulighetene på, og i nærheten av Bergens Seilforening sitt anlegg, er begrenset. Parkeringsvakter vil være behjelpelig og gi anvisninger om hvor biler og hengere skal parkeres. Vi oppfordrer til samkjøring til og fra seilforeningen

Utsetting av følgebåter

• Utsetting og opptak av følgebåter skal skje i Mildevågen. Det vil ikke være anledning til å sette ut eller ta opp følgebåter i Bergens Seilforening under arrangementet.
  • Hengere skal plasseres på tilvist plass i Mildevågen.
  • Følgebåter kjøres sjøveien til fortøyningssted ved Bergens Seilforening. Se sjøkart.
  • Fartsgrense i Kviturspollen er 5 knop.
  • Mildevågen er Milde Båtlag sitt område, og vi ønsker at dere tar hensyn til MB sitt gode rykte blant naboer og gjester i Arboretet. Dette gjøres ved å vise hensyn til båter i havnen; Bruk sakte fart inn og ut av Mildevågen. Det samme gjelder for Kviturspollen.
  • Veiavstand: Mildevågen – BS: 2,5 km / HjS – BS: 0,8 km / HjS – Mildevågen gjennom boligstrøk: 2,2 km.

Trykk for å se større bilde